מגוון כתבות וסרטונים

מן המדיה

כתבה מאתר סרוגים - "אני מציע לכל אדם שלא לשקוע בקורבניות"

  • יונ 02, 2015

חתן פרס התנ"ך העולמי, אביחי שלי, המתמודד מגיל ילדות עם עיוורון וכבדות שמיעה, לא נותן למגבלות להפריע לו "הקרדיט להצלחתי להוריי שדרבנו אותי להתקדם ולא להתייאש".

אתמול (א') התקיים במכללת שאנן האקדמית הדתית לחינוך בקרית שמואל בחיפה כנס בנושא "לראות אחרת". הכנס נערך בשיתוף 100 סטודנטיות מהמסלול לחינוך מיוחד במכללה ומורות ומדריכות ממתי"א (מרכז תמיכה אזורי) קריות.

 

סגנית ראש המכללה, טלי פריד, ברכה את הנוכחים וציינה כי: "נושא הכנס המוקדש ללקות הראיה, מאפשר לקשר בין האור הפנימי הקיים בכל אדם ותלמיד, כאשר התפקיד של המורה והמחנך להבעיר את הניצוץ הזה שקיים בתלמיד".

הכנס עצמו התחלק לשני חלקים, כשבחלקו הראשון סיפר אביחי שלי בן ה-28, חתן התנ"ך העולמי מהשנה שעברה, על חייו והתמודדותו עם העיוורון שממנו הוא סובל מגיל 4 כתוצאה מחבטה שקיבל ששיחק בגן שעשועים ומכבדות השמיעה הקשה שניחתה עליו בגיל שנתיים בשל הסתבכות מחלה.

למרות הקשיים האדירים ותקופות קשות מאוד שחווה בילדותו, שירת אביחי שירות מלא ומאתגר בחיל המודיעין, וכיום הוא עובד במחלקת קשרי לקוחות בבית ההשקעות פסגות ומחזיק בשני תארים במנהל עסקים ובמשפטים אותם סיים בהצטיינות, זאת לצד היותו יוזם תכנית לקידום שילוב מוגבלים בצה"ל.

מהלך דבריו ציין אביחי כי: "אני מעניק את הקרדיט להצלחתי להוריי שדרבנו אותי להתקדם ולא להתייאש. אני מציע לכל אדם להשתמש בכוחותיו ולא לשקוע בקורבניות".

ראש מכללת שאנן, ד'ר יחיאל פריש: "הרצאתו של אביחי מדגישה את עוצמות הנפש והכוח האדיר הטמונים באדם אשר נברא בצלם ה'. אביחי חיי את חייו מאותו מקום אמוני ומעשי שאינו מוותר על חלומות, ובכך הוא מקור להשראה אדירה ומוכיח לכולנו כי באמצעות שילוב של אמונה וכוח רצון הטמון בנו ניתן לפרוץ חומות ומכשולים ולהגשים חלומות".

חלקו השני של הערב הוקדש לנושא שילוב תלמידים עם לקות ראיה ועיוורון בכיתה, בהנחיית צוות ההדרכה לחינוך תלמידים עם לקות ראייה ועיוורון במחוז חיפה. במהלך ההרצאה המורות הסבירו והדגימו את לקויות הראייה השונות של הילדים דוגמת קוצר ראיה, הגבלה בשדה הראייה, ריצוד, עיניים ועוד, תוך שהן מציגות אמצעים טכנולוגיים שונים שניתן להתאים לצרכיו של כל ילד (תמ"ס, מצלמות מגדילות, שקפים צבעוניים ועוד), וסוקרות בפני הנוכחים את אפשרויות העזרה לתלמידים הבוגרים.

בכנס הודגשה החשיבות בעבודה של מומחית עם הילדים הללו, על מנת לקיים בדיקה מדוקדקת של תפקודו של הילד ולמצוא מהי שיטת ההוראה והאביזרים המתאימים לו.


תגובות

כל הזכויות שמורות לאתר זה 2015 ©